חיפוש

תכניות חיסכון – השקעות אלטרנטיביות

אם בעבר נהוג היה לרכוש חיסכון באמצעות הבנק, בעשור האחרון ובייחוד בשנים האחרונות המגמה התהפכה, ומעתה הוחלט להפקיד את כל התוכניות הפנסיוניות בעיקר בידי חברות הביטוח ונתח נכבד משוק הגמל לבתי ההשקעות, מצב זה נוצר בעיקר בחסות הממשלה ( העברת שוק הפנסיה והגמל לידי החברות ), עובדה זו יצרה מצב מתבקש ובו חברות הביטוח מנצלות את מעמדן החדש בכל תחומי החיסכון בישראל, במקביל לכך התפתחו בחברות הביטוח תוכניות חיסכון נזילות מתקדמות, אם בעבר אילצו חברות הביטוח את רוכש החיסכון, לרכוש ביטוח בצמוד לחיסכון ולהוסיף קנסות למושכים בטרם עת, כיום חברות הביטוח מעמידות את הלקוח במרכז ומבינות שבכדי לגרום לצרכן לשנות תפיסה ולרכוש בחזרה את אמונו עליהן לפתח מוצרים ייחודים אשר מספקים ערך מוסף ברור עבור הצרכן על תוכניות אלטרנטיבית קיימות.

רוב חסכונות הציבור נמצאים בניהול של 5 גופי הביטוח הגדולים – מגדל, כלל, מנורה, הראל, פניקס, במקביל אליהם בתי השקעות גדולים המנהלים את שוק הגמל וההשתלמות- פסגות, אקסלנס, אלטשולר שחם, אי בי אי, ילין לפידות, ועוד…

מה גרם למקבלי ההחלטות לבצע מהלך שכזה ? ובכן בעבר רוב קופות הגמל ותוכניות הביטוח עם חיסכון וכמובן קרנות הפנסיה, הוצמדו לאפיקי השקעה סולידיים ביותר והשקעות סקטוריאליות- בעיקר אג"ח חץ אשר סיפק תשואה מינימלית ששמרה על ערך החיסכון בניכוי המדד ודמי הניהול. ההנחה של מקבלי ההחלטות בהקשר זה הייתה שאם חברות הביטוח יודעות להשקיע בשוק ההון ולהשיג תשואה עודפת, ההוכחה לכך היא רווחי פוליסות המנהלים, נכון ורצוי שכולם ייהנו, אם בעבר ( ניהול קופות הגמל בידי הבנקים ), ההבדלים ברווחים בין קופות הגמל לא הורגשו, כיום ניתן לראות פערים קיצוניים בין תוצאות הניהול של בית השקעות אחד לעומת האחר. אך במקביל לכך לאחר 2 משברים שחווינו הן בשנת 2008 והן בשנת 2011, דעות אלא מתמתנות וכבר כמעט שאינן נשמעות, הציבור ומקבלי ההחלטות מבינים שהחשיפה המהירה והמידית של כלל הכספים לשוק ההון הייתה בגדר טעות גורלית שעלתה לרבים מאתנו ביוקר ( הפסדים קשים שהקטינו משמעותית את הרווחים של העומדים לפני פרישה ושל הפורשים באותן תוכניות ), הגישה החדשה כיום היא התאמת הסיכון בהתאם לגיל הלקוח ומועד הפרישה ( משיכת הכספים ), ההנחה היסודית היא שככל שאדם צעיר יותר, רצוי לבצע חשיפה להשקעות בעלות פוטנציאל רווח גדול יותר הנושאות בחובן סיכון גבוה יותר, הסיבה להנחה זו נתמכת בעובדה שגם במידה וישנם כמה שנים משבריות במהלך החיסכון, הן אינן ישפיעו בטווח הרחוק, מאחר ולחוסך צעיר זמן רב עד הפרישה ובזמן זה יספיק לתקן הפסד אם יתרחש, ובהתאמה המקרה ההפוך מקרה של אדם הקרוב לפרישה, שם ההנחה היסודית היא להקטין סיכון, מאחר ואין מספיק זמן לתקן במקרה הפסד.

כיצד ניתן למנף את המידע הזה? כיו רבים מאתנו מתאימים עצמם למציאות החדשה ובה אנו קובעים את גובה החשיפה ורמת הסיכון בחיסכון שלנו לפרישה, כמו כן אנו קובעים את החברה המנהלת ובאפשרותנו לשנות חברות במשך השנים ובהתאם לתוצאות ההשקעה של כל אחת מהן.

כיום הצרכן נחשף למוצרי חיסכון מתקדמים, אשר מפותחים בחברות הביטוח ובעצם מהווים תחליף הולם לחיסכון בבנק, הן מבחינת מסגרת המוצרים וגמישותם והן מבחינת דינאמיות ההשקעה וזמינות המידע.

ביטוח מנהלים

קרן פנסיה

קופת גמל

פוליסת חיסכון

* המידע לעיל הינו מידע כללי וחלקי, מדובר במידע שמטרתו לתת מושגים בסיסיים בלבד אודות העניין המתואר. אין במידע כדי להוות או להחליף יעוץ ביטוחי ו/או פנסיוני ו/או אחר מכל מין וסוג שהוא והחברה אינה אחראית על כל נזק שיגרם למשתמש באתר או לצד שלישי כלשהו, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה.

רוצה לבדוק את מצב הביטוח והחיסכון שלך באמצעותנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

שתפו:

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כתבות ומאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ערכי סילוק בביטוח סיעוד פרטי

מהם ערכי סילוק בביטוח סיעוד, האם זה אומר שאקבל כסף חזרה או שיישאר לי חלק מהביטוח? ובכלל איך אני יכול לדעת אם יש לי כאלו וכמה ערכי סילוק צברתי….

איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד

אם הגעתם למצב שאחד הקרובים שלכם זקוק לעזרת הזולת בתפקוד שוטף ויש לו ביטוח סיעודי – הגיע הזמן להבין איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד . בואו נבין יחד מה השלבים לקבלת פיצוי סיעודי.

שירות משיכת פיצויים

פדיון פיצויים מתחיל בהבנת ההשלכות הפדיון על הקצבה והמיסוי שלי, אם כבר החלטתי על משיכת פיצויים, לאחר ייעוץ מתאים, נוכל לסייע לכם במילוי ושליחת הטפסים

תמונה משפחתית

בדיקת פוליסות

כדאי לך לעשות השוואה מידי פעם ובדיקה לתיק הביטוח שלך. יש לנו את הידע הכלים הזמינות והיכולות הטכניות לבדוק עבורך את תיק הביטוח המשפחתי או הפרטי בצורה מעמיקה ומקצועית.

מה הלקוחות שלנו אומרים:

ruth gerber
ruth gerber
09:53 28 Mar 23
סוכנות ביטוח שעושה מעל ומעבר כדי להתאים את הביטוח לצרכיך, לתת חווית לקוח יוצאת מן הכלל ולעמוד לצידך בכל הנדרש- ממליצה בחום
Lee Dan
Lee Dan
09:26 27 Feb 23
רוצה להודות לנועה ויובל היקרים על טיפול מסור וצמוד עם אחת מאותגרת בירוקרטיה (אני)- ממליצה בחום עליהם.שירות מהיר ואמין- זמין ובגובה העיניים. תודה רבה
נטלי מסורי
נטלי מסורי
11:28 22 Feb 23
הרבה זמן חיפשתי לעשות ביטוח בריאות פרטי, שוחחתי על כל מיני סוכנים, ולא הצלחתי להחליט על מי אני סומכת.. . עד שהגעתי לסוכנות שלכם, נועה המקסימה, הסבירה באדיבות ובמקצועיות על כל שאלה. הקיצה לי ביטוח שתואם את צרכיי. כמובן שעשיתי דרכה את הביטוח דרכה. ומאז אני ממשיכה לקבל מענה ועזרה לכל שאלה שעולה בדרך. בהחלט ממליצה בחום רב!!
אורן אוסטרייכר
אורן אוסטרייכר
10:39 06 Feb 23
לאחר שלמדתי והבנתי מה עשו לי, הבנתי שלמעשה לא דאגו לי, בלשון המעטה ולכן בחרתי לשתף מנסיוני מתוך את הידע שצברתי לאורך השנים. הרגשתי שאולי עם היה אתר שמדרג סוכני ביטוח כל הסאגה היתה יכולה להמנע ממני.אז את הקשר הראשוני יצרנו עם נועה לנושא ביטוח בריאות שהיתה ונשארה שירותית שלא פגשנו כמותה. עשתה לנו סדר שאף אחד לא עשה לנו אי פעם והיא גם מאוד שירותית.לאחר תקופת מה שהתרשמנו מנועה, בחרנו להעביר את יתרת המוצרים הפנסיוניים ליובל מור.לאורך השנים למדתי באופן עצמאי את כל השפה הפנסיונית ואז התחלתי להבין שהשיטה בנויה בצורה שלסוכן הביטוח ולחברות הביטוח יש אינטרס שאנחנו לא מודעים אליו ואז המוצרים שמוכרים ללקוחות אינם בהכרח הטובים ביותר לנו.ראיתי שהמוצרים הפיננסיים שלי יכולים להרוויח הרבה יותר ולמעשה לאורך שנים רבות זה סופר חשוב כי זה אומר שכשתרצו את הכסף, גם יהיה לכם סכום משמעותי יותר.ראיתי שחלק מדמי הניהול במוצרים שהציעו לנו היו בתקרה הגבוהה ביותר, ללא שום סיבה או הצדקה. משמעות הדבר למעשה זה שדמי הניהול "אוכלים" את החיסכונות ובמקום שישאר לנו יותר, אנחנו ממנים את חברת הביטוח והסוכן.גיליתי שעדיף ניהול עצמאי, ללא סוכן\משווק, גם אם זה "גוזל" ממני זמן כי בסוף זה כמו לייצר כסף ולאורך שנים רבות זה מייצר יותר כסף שישאר אצלנו.כל מוצר שהעברתי לניהול עצמי(ללא סוכן) הפכו למוצרים עם תשואה גבוהה יותר ממה שהוצע לי ודמי ניהול משמעותיים יותר נמוכים!אם בכל זאת בחרתם להשאר עם סוכן\משווק, תבדקו אם מה שיש לכם הינו בתנאים הכי טובים ואם הם לא, תדרשו לשנות!
noga levi wasserman
noga levi wasserman
08:18 11 Jan 23
שירות מדהים ממליצה
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
22:50 19 Jul 22
שירות מדהים, ייעוץ מקצועי, מהיר, אדיב, הוגן והגון, גם לכאלה שטרם הפכו ללקוחות בפועל.זה בדיוק מה שמעיד על הסוכנות.נדמה שעליכם נכתב המשפט:במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש.תודה רבה.
הביקורות הבאות
js_loader

בדיקת ביטוחים מקצועית ללא עלות

קבלו דוח מסכם של הביטוחים מאתר הר הביטוח

דילוג לתוכן