חיפוש

כל המידע על ביטוח אובדן כושר עבודה

כל המידע על ביטוח אובדן כושר עבודה

כיסוי אי כושר העבודה מגן על המבוטח מפני אובדן הכנסה עקב אי יכולתו לעבוד באם מסיבה של תאונה או מחלה, לכיסוי זה הרחבות והגבלות בהתאם לעיסוק הספציפי של כל אחד מאיתנו, את הכיסוי ניתן לרכוש באופן פרטי וגם באמצעות קרן הפנסיה .

כיסוי דרך קרן הפנסיה כיום קיימת חובה מכורח "חוק פנסיה חובה בישראל"  על כל ציבור השכירים להפריש משכרם או מחשבון המעסיק לכיסוי אובדן כושר עבודה, אם באמצעות פוליסת מנהלים או קרן פנסיה.

כיסוי פרטי – הכיסוי מוכר מלא לעצמאים לצורכי מס!  חשוב לשים לב לכל הפרטים בעת הרכישה, ישנה משמעות רבה לאופן הגדרת המקצוע, לזמני ההמתנה ולגובה השכר המבוטח

גובה השכר המבוטח: בביטוח אובדן כושר עבודה ניתן לבטח עד 75% מהשכר, ניתן לבטח פחות מזה. צריך לשים לב שגובה השכר המבוטח מעודכן בהתאם לשכר הנוכחי בכדי שיהיה תואם את ההכנסה עליה רגילה המשפחה לחיות .מצד שני אין טעם לשלם על ביטוח שהוא גבוהה מהשכר החודשי. לעצמאים מחושב השכר החודשי כממוצע שנתי או ממוצע של חודשים אחרונים

הגדרת אדם שנמצא באובדן כושר עבודה: קביעה צריכה להתבצע על ידי רופא תעסוקתי , אובדו כושר עבודה מלא מוגדר כאי כושר ביותר מ75% יכולת. בביטוחים בהם ישנה הרחבה יינתן תשלום חלקי ויחסי החל מ25% של אי יכולת לעבוד.

הגדרות המקצוע בביטוח אובדן כושר עבודה:  להגדרות בפוליסות משמעות חשובה והן בדרך כלל נקבעות לפי סוג המקצוע, אך גם כאן ניתן לערוך שיפורים בכיסויים, מקובל לחלק את ההגדרות בפוליסות ל- 3 סוגים:

  1.  הגדרה בסיסית – אובדן כושר עבודה אשר בעקבותיו לא יכול היה המבוטח לעסוק בכל עבודה שהיא, כוללת כיסוי מצומצם למבוטח ביחס להגדרות האחרות.
  2.  הגדרה מתקדמת – אובדן כושר עבודה אשר בעקבותיו לא יכול היה המבוטח לעסוק בכל עיסוק סביר, התואם את השכלתו, הכשרתו וניסיונו.
  3.  הגדרה עיסוקית – אובדן כושר עבודה אשר בעקבותיו לא יכול היה המבוטח לעסוק בעיסוק שבו עסק ב – 5 השנים האחרונות (או העיסוק האחרון בו עסק ), כיסוי זה מתייחס לעבודתו הספציפית של המבוטח ונמכר למקצועות מסוימים בלבד.

משך התשלום לקבלת התגמול מחברת הביטוח: המבוטח יקבל תגמול חודשי במקרה של אובדן כושר עבודה, אלא אם

  1. החלים המבוטח או חזר לעבודתו (עפ"י הגדרת מקרה הביטוח).
  2.  מות מבוטח.
  3. תום תקופת הכיסוי .
  4. תום שנת הביטוח בה ימלאו למבוטח 65 שנה (בד"כ). יש לציין כי בעקבות העלאת גיל הפרישה עודכנה תקופת התגמול לגיל 67 לגבר ו 64 לאישה בפוליסות החדשות. -ישנם מקרים בהם תשלם החברה ללקוח תשלום חלקי – התנאים בהתאם לפוליסה הנרכשת .

תקופת המתנה המתנת המבוטח עד לקבלת הפיצוי מיום קרות מקרה הביטוח ועד למועד שבו יתחיל להיות זכאי לקבלת התגמול החודשי ע"פ תנאי הפוליסה . תקופת ההמתנה הנה בדרך כלל:

  1. 1 חודש – מתחילים לקבל את השכר המבוטח החל מהחודש השני לאי כושר עבודה
  2. 3 חודשים-                 "                                                הרביעי
  3.  6 חודשים.                "                                                השביעי

הרחבות נפוצות: ניתן לשדרג את הכיסוי הבסיסי, תוספות שכיחות בפוליסה

  1. הקדמת התשלום "פרנצ'יזה"– כאשר קונים כיסוי שמתחיל לשלם אחרי תקופת המתנה של 3 חודשים , נהוג להוסיף תשלום בדיעבד. לדוגמא אם המבוטח נמצא בתוכנית של 3 חודשי המתנה , בחודש הרביעי , במידה ועדיין אינו יכול לעבוד יקבל תשלום כפול- עבור אותו חודש וגם עבור החודש השני, ובחודש החמישי יקבל תשלום כפול- עבור אותו חודש וגם עבור החודש השלישי, החל מהחודש השישי התשלום יהיה רגיל ע"פ השכר המבוטח
  2. מורחב=הרחבה לנכות חלקית– אובדן כושר עבודה מלא מוגדר כמעל 75%, ניתן להרחיב לתשלום חלקי ויחסי כבר החל מ25% של אי יכולת לכבוד
  3. ביטול קיזוז עם פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי-
  4. הגדרה מקצועית
  5. שחרור – שחרור מתשלום הביטוח בזמן שהמבוטח נמצא באובדו כושר עבודה

 לסוכנות מור ביטוח ופיננסים תנאים ייחודיים בביטוח אובדן כושר עבודה: הגדרה מקצועית גם למקצועות צווארון כחול, והגדרות מורחבות ומטיבות בכל הפרמטרים !

* המידע לעיל הינו מידע כללי וחלקי, מדובר במידע שמטרתו לתת מושגים בסיסיים בלבד אודות העניין המתואר.אין במידע כדי להוות או להחליף יעוץ ביטוחי ו/או פנסיוני ו/או אחר מכל מין וסוג שהוא והחברה אינה אחראית על כל נזק שיגרם למשתמש באתר או לצד שלישי כלשהו, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה.

 

שתפו:

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כתבות ומאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ערכי סילוק בביטוח סיעוד פרטי

מהם ערכי סילוק בביטוח סיעוד, האם זה אומר שאקבל כסף חזרה או שיישאר לי חלק מהביטוח? ובכלל איך אני יכול לדעת אם יש לי כאלו וכמה ערכי סילוק צברתי….

איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד

אם הגעתם למצב שאחד הקרובים שלכם זקוק לעזרת הזולת בתפקוד שוטף ויש לו ביטוח סיעודי – הגיע הזמן להבין איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד . בואו נבין יחד מה השלבים לקבלת פיצוי סיעודי.

שירות משיכת פיצויים

פדיון פיצויים מתחיל בהבנת ההשלכות הפדיון על הקצבה והמיסוי שלי, אם כבר החלטתי על משיכת פיצויים, לאחר ייעוץ מתאים, נוכל לסייע לכם במילוי ושליחת הטפסים

תמונה משפחתית

בדיקת פוליסות

כדאי לך לעשות השוואה מידי פעם ובדיקה לתיק הביטוח שלך. יש לנו את הידע הכלים הזמינות והיכולות הטכניות לבדוק עבורך את תיק הביטוח המשפחתי או הפרטי בצורה מעמיקה ומקצועית.

מה הלקוחות שלנו אומרים:

ruth gerber
ruth gerber
09:53 28 Mar 23
סוכנות ביטוח שעושה מעל ומעבר כדי להתאים את הביטוח לצרכיך, לתת חווית לקוח יוצאת מן הכלל ולעמוד לצידך בכל הנדרש- ממליצה בחום
Lee Dan
Lee Dan
09:26 27 Feb 23
רוצה להודות לנועה ויובל היקרים על טיפול מסור וצמוד עם אחת מאותגרת בירוקרטיה (אני)- ממליצה בחום עליהם.שירות מהיר ואמין- זמין ובגובה העיניים. תודה רבה
נטלי מסורי
נטלי מסורי
11:28 22 Feb 23
הרבה זמן חיפשתי לעשות ביטוח בריאות פרטי, שוחחתי על כל מיני סוכנים, ולא הצלחתי להחליט על מי אני סומכת.. . עד שהגעתי לסוכנות שלכם, נועה המקסימה, הסבירה באדיבות ובמקצועיות על כל שאלה. הקיצה לי ביטוח שתואם את צרכיי. כמובן שעשיתי דרכה את הביטוח דרכה. ומאז אני ממשיכה לקבל מענה ועזרה לכל שאלה שעולה בדרך. בהחלט ממליצה בחום רב!!
אורן אוסטרייכר
אורן אוסטרייכר
10:39 06 Feb 23
לאחר שלמדתי והבנתי מה עשו לי, הבנתי שלמעשה לא דאגו לי, בלשון המעטה ולכן בחרתי לשתף מנסיוני מתוך את הידע שצברתי לאורך השנים. הרגשתי שאולי עם היה אתר שמדרג סוכני ביטוח כל הסאגה היתה יכולה להמנע ממני.אז את הקשר הראשוני יצרנו עם נועה לנושא ביטוח בריאות שהיתה ונשארה שירותית שלא פגשנו כמותה. עשתה לנו סדר שאף אחד לא עשה לנו אי פעם והיא גם מאוד שירותית.לאחר תקופת מה שהתרשמנו מנועה, בחרנו להעביר את יתרת המוצרים הפנסיוניים ליובל מור.לאורך השנים למדתי באופן עצמאי את כל השפה הפנסיונית ואז התחלתי להבין שהשיטה בנויה בצורה שלסוכן הביטוח ולחברות הביטוח יש אינטרס שאנחנו לא מודעים אליו ואז המוצרים שמוכרים ללקוחות אינם בהכרח הטובים ביותר לנו.ראיתי שהמוצרים הפיננסיים שלי יכולים להרוויח הרבה יותר ולמעשה לאורך שנים רבות זה סופר חשוב כי זה אומר שכשתרצו את הכסף, גם יהיה לכם סכום משמעותי יותר.ראיתי שחלק מדמי הניהול במוצרים שהציעו לנו היו בתקרה הגבוהה ביותר, ללא שום סיבה או הצדקה. משמעות הדבר למעשה זה שדמי הניהול "אוכלים" את החיסכונות ובמקום שישאר לנו יותר, אנחנו ממנים את חברת הביטוח והסוכן.גיליתי שעדיף ניהול עצמאי, ללא סוכן\משווק, גם אם זה "גוזל" ממני זמן כי בסוף זה כמו לייצר כסף ולאורך שנים רבות זה מייצר יותר כסף שישאר אצלנו.כל מוצר שהעברתי לניהול עצמי(ללא סוכן) הפכו למוצרים עם תשואה גבוהה יותר ממה שהוצע לי ודמי ניהול משמעותיים יותר נמוכים!אם בכל זאת בחרתם להשאר עם סוכן\משווק, תבדקו אם מה שיש לכם הינו בתנאים הכי טובים ואם הם לא, תדרשו לשנות!
noga levi wasserman
noga levi wasserman
08:18 11 Jan 23
שירות מדהים ממליצה
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
22:50 19 Jul 22
שירות מדהים, ייעוץ מקצועי, מהיר, אדיב, הוגן והגון, גם לכאלה שטרם הפכו ללקוחות בפועל.זה בדיוק מה שמעיד על הסוכנות.נדמה שעליכם נכתב המשפט:במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש.תודה רבה.
הביקורות הבאות
js_loader

בדיקת ביטוחים מקצועית ללא עלות

קבלו דוח מסכם של הביטוחים מאתר הר הביטוח

דילוג לתוכן