חיפוש

שירות משיכת פיצויים

פדיון פיצויים מתחיל בהבנת ההשלכות הפדיון על הקצבה והמיסוי שלי, אם כבר החלטתי על משיכת פיצויים, לאחר ייעוץ מתאים, נוכל לסייע לכם במילוי ושליחת הטפסים

שירות משיכת פיצויים הוא שירות טכני של טיפול בטפסים ומעקב מול החברות עד קבלת הפיצויים. השירות מומלץ למי, שלאחר יעוץ מתאים והבנת ההשלכות, בחר לפדות את הפיצויים שלו בסיום העסקה.

מה זה פדיון / משיכת פיצויים?

כאשר מעסיק חוסך לנו כסף לפרישה הוא מחויב על פי חוק להפריש לנו גם לפיצויים .

קופת הפיצויים יכולה להתחבר עם הקצבה שלנו שנפרוש, לחכות לנו למעסיק הבא או להשתחרר בזמן שעוזבים את מקום העבודה.

איך מבצעים פדיון פיצויים?

שלבים מומלצים במשיכת פיצויים :

  • הבנה של השפעת משיכת פיצוים על הקצבה העתידית שלי ועל הפטורים העתידיים – שיקטנו
  • חישוב החלק של הפיצויים שפטור ממס והחלק שחייב במס
  • קבלת החלטה אם וכמה למשוך
  • איסוף מסמכים כמו טופס 161 ומכתב סיום העסקה
  • לסיום מילוי הטפסים המתאימים ושיגור לחברת הביטוח – חשוב לעקוב אחרי הודעות עד לשחרור הכספים.

כמה עולה שירות משיכת פיצויים?

אפשר לבצע פדיון פיצויים לבד וללא עלות באזורים אישיים ייעודים של החברות.
אנחנו מציעים לכם שירות משיכת פיצויים בהנחה של 50% – במקום 700 ₪,  עלות של 350 ש"ח בלבד!

תנו למומחים לטפל לכם בפדיון פיצויים – השירות כולל:

  • טיפול בטפסים – איסוף ומילוי הטפסים יחד אתכם ובדיקתם.
  • שליחה לחברות.
  • מעקב ותיקונים עד לפידיון עצמו.

*השירות אינו ייעוץ ואינו מחליף ייעוץ

האם כדאי לי לפדות פיצוים?

בפדיון פיצויים אנחנו בעצם פודים חלק מהחיסכון העתידי שלנו שיכול לשמש אותנו כחלק מהקצבה בפרישה. אם אין לך מספיק קצבה צפויה כדאי לשקול היטב מהלך שכזה .
פדיון החלק הפטור ממס של פיצויים פוגע בפטור העתידי שנקבל על הקצבה לנו בגיל פרישה.

חשוב לדעת שכאשר מגיעים לגיל פרישה ומקבלים קצבת פנסיה חודשית משלמים עליה מס. אבל לא על הכול.. יש חלק שפטור ממס והוא תלוי בזכויות שצברנו. פדיון פיצויים שפטורים ממס היום מקטין, ברוב המקרים ,את החלק שיהיה פטור ממס עתידית.

אלו טפסים צריך בפדיון פיצויים?

בעבר כשהיינו עושים משיכת פיצויים היינו צריכים ללכת לפקיד שומה. בעיקר במקרים שעברו יותר מ3 חודשים מעזיבה. כמו כן היה נחוץ לצרף אישור סיום העסקה ואישור מעסיק לשחרור הכספים.
כיום החל מ1.1.2024 לאחר שיצא טופס 161 החדש והמורחב – חובת המעסיק לחשב בתוכו את תקרות המס. כיום. ברוב המקרים. טופס 161 החדש מייתר את הצורך בפקיד שומה 😊

טפסים שצריך בפדיון פיצויים:

  • טופס 161 החדש – ואם פודים כספים ישנים אז מכל המעסיקים.
  • טופס סיום העסקה + אישור מעסיק לשחרור הכספים – אם עברו יותר מ4 חודשם מסיום העסקה לא צריך לצרף אישור לשחרור הכספים. יש מקרים רבים שניתן כיום לוותר על אישור זה ואפשר להסתפק בטופס 161 חדש.
  • טופס פדיון פיצויים.
  • חשוב לציין – אם נשארת יתרת פיצויים שלא נפדתה -יש לצרף הנחיות לגביה. למשל ייעוד הפיצויים שנותרו לרצף קצבה.

מעוניין במבצע פדיון פיצויים רק ב-350₪ במקום 700₪ ?

מה זה טופס 161 החדש במשיכת פיצויים?

טופס 161 החדש הוא טופס הודעה על פרישה/ עזיבה של מקום עבודה. שונה מאוד מטופס 161 הישן ומעסקים עוד צריכים ללמוד להשתמש בו.

הוא מאחד בתוכו את החלק של המעסיק והעובד.

רשות המיסים השיקה טופס 161 חדש בשנת 2023 אך בשל מלחמת "חרבות ברזל" הוא נכנס לתקוף רק בינואר 2024 והוא תקף גם לפרישות שטרם טופלו עד למועד זה.

טופס 161 החדש החל מינואר 2024 כולל 3 חלקים:

טופס 161 חלק א'-מעסיק:

הודעת מעסיק על פרישת העובד- שנות העבודה ורציפותן , שכר ומענקי פרישה , סכום הפיצויים.

טופס 161 חלק ב'-עובד:

לאחר שמעסיק מלא את חלק א' הוא יעביר לעובד למלא את חלק ב' . כאן העובד ייתן הנחיות האם מעוניין פדות את הפיצויים או לייעד אותם לקצבה או למעסיק הבא. במידה והעובד יבחר שלא למלא חלק זה משתמע שהוא בחר בברירת מחדל שהיא ייעוד כספי הפיצויים לקצבה = רצף קצבה.

טופס 161 חלק ג'-הנחיות:

לאחר שהעובד מלא את החלק שלו, המעסיק ממלא הנחיות לרשות המיסים ולקופות . המעסיק מפרט את ייעוד כספי הפיצויים בהתאם לבחירת העובד. בחלק זה יחושב  המס המתאים. מעסיק מחויב למלא חלק זה.

הנה קישור להנחיות רשות המיסים לטופס 161

האם מותר לעבוד שהתפטר בעצמו למשוך פיצויים?

רוב העבדים כיום חתומים על סעיף 14. למשל כל מי שיש לו קרן פנסיה חדשה חתום גם על הסעיף הזה – מה שאומר שמותר לפדות פיצויים גם אם התפטרתי !
אבל – אם פוטרתי יש מקרים שמעסיק יצטרך להשלים לי ל8.33% במידה והפריש פחות. ואם התפטרתי לא אוכל לדרוש השלמה מעבר ל6% הפרשה חודשית לקופת פיצויים.
מי שלא חתום על סעיף 14 (אנשים עם חוזים וותיקים) – במקרה כזה הפיצויים עומדים לרשותם אם פוטרו.  אבל אם התפטר מרצונו לא יהיה זכאי, מלבד מקרים שבהם מצוין אחרת בהסכמים של הוועד.

חשוב לציין שאם עובד עזב עקב מקרים חריגים כמו מעילה רשאי המעסיק לבקש מבית דין שלא להעביר לו את הפיצויים.

כמו כן עובד שלא השלים שנה שלמה במקום העבודה אינו זכאי לפיצוים.

כמה כסף מגיע לי בפיצוי פיטורים?

מי שחתום על סעיף 14 כיום (רוב האנשים)– מעסיק מחויב להפריש לשכיר מינ' של 6% מהשכר ועד 8.33% שהם בעצם מהווים משכורת אחת בשנה.
מי שמעסיק הפריש לו רק 6% לחודש ופוטר – זכאי להשלמה עד 8.33% ממעסיק!!! כדאי לדעת את זה וגם לעדכן חברים
מי שלא חתום על סעיף 14 – הפיצויים מחושבים לפי מספר שנות וותק כפול משכורת אחרונה , ולכן נדרשות לרוב השלמות סכומים של המעסיק גם אם הפריש כל התקופה.

האם מותר לפדות פיצויים בלי לעזוב מקום עבודה?

הפיצויים שהופרשו לי על ידי מקום העבודה הנוכחי יכולים להיפדות רק בסיום העסקה או בגיל פרישה.

לגבי מעסיקים קודמים ייתכן ואוכל לפדות תלוי בהחלטות שקיבלתי לגבי הפיצויים הקודמים.

איך מחשבים פיצויים פטורים ממס שנת 2024?

סכום הפיצויים הפטור ממס משתנה בהתאם לתקרה השנתית הפטורה.

נכון לשנת 2024 תקרת הפטורים היא 13,750 אלף לכל שנת עבודה או משכורת חודשית אחרונה *150% – הנמוך מבניהם .
כך שאם למשל השכר שלי 7000 שח , עבדתי 10 שנים – הסכום הפטור שלי הוא 13,750*10 שנים = 137,500 אלף או 7000*10*150%= 105,000 . ז"א הנמוך מבניהם הוא 105 אלף. אם קיבלתי ביחד עם מענק פרישה פיצויים של יותר מסכום זה הם יהיו חייבים במס.
אם למשל השכר שלי הוא 20,000 אלף ועבדתי 10 שנים . סכום הפיצויים הפטורים ממס יהיה או 13,750*10 שנים = 137,500 או 20,000*10*150%= 300,000 – הנמוך מבניהם הוא 137,500 ושאר הפיצויים יהיו חייבם במס.

האם חייבים לפדות את כל הפיצויים?

לא חייבים לפדות פיצויים אפשר ורצוי לייעד אותם לפרישה. אם בחרתי לפדות פיצויים, מותר לפדות רק חלק מהפיצויים. נהוג לחשב איזה חלק פטור ממס ולפדות את החלק הזה כולו או חלקו. בכל מקרה מומלץ תמיד לפדות כמה שפחות.

מה זה רצף קצבה ומה זה רצף פיצויים?

אם בחרתי שלא לפדות את הפיצויים שלי אני יכול לייעד אותם
לרצף קצבה – שהם יהיו סגורים עד קצבה. לרוב החלטה זו אינה מחייבת אותי ואני יכול להתחרט עתידית . אך חרטה כזו מאפסת את שנות הוותק לפיהם מחשבים פטור ממס של פיצויים ומחייבת אותי לגבי כל כספי הפיצויים. כיום , החל מ2017, במידה ולא הועברנו הנחיות לקרן הפנסיה "רצף קצבה " תהיה ברירת המחדל של הקרן.
או לייעד אותם לרצף פיצויים – שיהיו סגורים עד מעסיק הבא. ניתן לעשות רק על כל הפיצויים כולם (מבלי לפדות חלק). ניתן להתחרט תוך שנתיים ולפדות. צריך למצוא מעסיק חדש עד שנה ואם לא יש להגיע לפקיד שומה. ובכל מקרה לא ניתן להתחרט ולייעד את הכספים לקצבה .
בחירה ברצף פיצויים כדאי לבצע רק לאחר ייעוץ מתאים ! ישנם מקרים שאדם מעוניין לפדות את הפיצויים אבל לחשוב עתידית על הקטנת המס השולי בפדיון פיצויים – שהוא מחושב עי סך הפיצויים חלקי סך השנים.. אם למשל הפיצויים שהופקדו עד כה היו פחות ממה שיופקד עתידית כי שכרו יעלה מאוד- דחייה של פדיון פיצויים תקטין את הממוצע שיחושב בסיום. או להפך כעת קיבל מענק פרישה גדול ואילו עתידית לא יקבל שוב ולכן אם אחכה עד סום העסקה אצל המעסיק הבא- הממוצע השנתי יקטן.

מה זה פריסת מס בפיצויים?

מדובר על רצף פיצויים כפי שהוסבר בסעיף הקודם – ניתן להתחשבן עם מס הכנסה בעת משיכת פיצויים – ולבקש פריסת מס אחורה או קדימה! כדי לשלם פחות מס. למשל בהנחה שעתידית ארוויח פחות אפרוס קדימה, מה שיקטין את המס באותן שנים על חלק הפיצויים שאינו פטור. בפועל התשלום מתבצע מראש וצריך להגיש דוחות באותן שנים . כדי לבצע הלך שכזה מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצועהשאירו לנו פרטים

מעוניין במבצע פדיון פיצויים רק ב-350₪ במקום 700₪ ?

איך משפיעה משיכת פיצויים על הפנסיה העתידית שלי?

משכית כספי פיצויים שנפדו ב32 שנות עבודה שקדמו לפרישה – תפגע בפטור שאקבל על הקצבה המזכה שלי בעת פרישה.

החישוב יעשה לפי הקטנת תקרת הפטורים שמגיעה לנו – סך הפטורים בנוי מתקרה קבועה – שעולה כל שנה עד שנת 2025 (תגיע בסוף ל32% פטור), ותקרה שתלויה בזכויות שצברנו על ידי כך שלא משכנו פיצויים (קבועה של 35% פטור).החלק התלוי הזה יפגע בפטור של 1.35 כפול הפיצויים שנפדו ובפועל החישוב המדויק הוא לפי " נוסחת השילוב החדשה".

בנוסף רכיב הפיצויים מהווה חלק נכבד מהחיסכון הפנסיוני וככזה הוא גם צובר רווחים (שחלקם בקרן פנסיה מובטחים) וכך לאורך השנים קופת פיצויים אמורה לתפוח עד ל בין 35%-40% אחוזים מסך הקצבה העתידית. כלומר, במידה ואדם מושך כספים מכספי הפיצויים שלו הוא למעשה מושך חלק משמעותי מהפנסיה שלו.

אם נוסיף לזה את הפגיעה בפטור העתידי נבין שיש מקרים מועטים שבהם נמליץ על פדיון פיצויים.

יש מקרים שפידיון פיצויים פחות פוגע בנו למשל במקרים שאין ברירה וכסף נזיל כיום חיוני לי יותר מכסף עתידי, או אנשים בעלי הכנסה גבוהה במיוחד או אנשים בעלי פנסיה נמוכה במיוחד. אנשים שמתעסקים בהשקעות.

ככל שאדם החליט כי הוא מעוניין למשוך את כספי הפיצויים, עליו לעשות זאת באופן מושכל ורציני. ואפשר להיעזר בנו לשירות פדיון פיצויים מוזל ונח

שתפו:

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כתבות ומאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ערכי סילוק בביטוח סיעוד פרטי

מהם ערכי סילוק בביטוח סיעוד, האם זה אומר שאקבל כסף חזרה או שיישאר לי חלק מהביטוח? ובכלל איך אני יכול לדעת אם יש לי כאלו וכמה ערכי סילוק צברתי….

איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד

אם הגעתם למצב שאחד הקרובים שלכם זקוק לעזרת הזולת בתפקוד שוטף ויש לו ביטוח סיעודי – הגיע הזמן להבין איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד . בואו נבין יחד מה השלבים לקבלת פיצוי סיעודי.

תמונה משפחתית

בדיקת פוליסות

כדאי לך לעשות השוואה מידי פעם ובדיקה לתיק הביטוח שלך. יש לנו את הידע הכלים הזמינות והיכולות הטכניות לבדוק עבורך את תיק הביטוח המשפחתי או הפרטי בצורה מעמיקה ומקצועית.

רפורמה בביטוח בריאות 2023

הנה משהו שיכול להיות שפספסתם באוקטובר 2023 האחרון, בשנת 2023, תחום ביטוח הבריאות הפרטי עבר רפורמה חשובה, שיכולה לחסוך לכם הרבה מאוד!
בבדיקה פשוטה, תוכלו לגלות האם יש כפל ביטוחי ולבחור את השילוב הנכון.

מה הלקוחות שלנו אומרים:

ruth gerber
ruth gerber
09:53 28 Mar 23
סוכנות ביטוח שעושה מעל ומעבר כדי להתאים את הביטוח לצרכיך, לתת חווית לקוח יוצאת מן הכלל ולעמוד לצידך בכל הנדרש- ממליצה בחום
Lee Dan
Lee Dan
09:26 27 Feb 23
רוצה להודות לנועה ויובל היקרים על טיפול מסור וצמוד עם אחת מאותגרת בירוקרטיה (אני)- ממליצה בחום עליהם.שירות מהיר ואמין- זמין ובגובה העיניים. תודה רבה
נטלי מסורי
נטלי מסורי
11:28 22 Feb 23
הרבה זמן חיפשתי לעשות ביטוח בריאות פרטי, שוחחתי על כל מיני סוכנים, ולא הצלחתי להחליט על מי אני סומכת.. . עד שהגעתי לסוכנות שלכם, נועה המקסימה, הסבירה באדיבות ובמקצועיות על כל שאלה. הקיצה לי ביטוח שתואם את צרכיי. כמובן שעשיתי דרכה את הביטוח דרכה. ומאז אני ממשיכה לקבל מענה ועזרה לכל שאלה שעולה בדרך. בהחלט ממליצה בחום רב!!
אורן אוסטרייכר
אורן אוסטרייכר
10:39 06 Feb 23
לאחר שלמדתי והבנתי מה עשו לי, הבנתי שלמעשה לא דאגו לי, בלשון המעטה ולכן בחרתי לשתף מנסיוני מתוך את הידע שצברתי לאורך השנים. הרגשתי שאולי עם היה אתר שמדרג סוכני ביטוח כל הסאגה היתה יכולה להמנע ממני.אז את הקשר הראשוני יצרנו עם נועה לנושא ביטוח בריאות שהיתה ונשארה שירותית שלא פגשנו כמותה. עשתה לנו סדר שאף אחד לא עשה לנו אי פעם והיא גם מאוד שירותית.לאחר תקופת מה שהתרשמנו מנועה, בחרנו להעביר את יתרת המוצרים הפנסיוניים ליובל מור.לאורך השנים למדתי באופן עצמאי את כל השפה הפנסיונית ואז התחלתי להבין שהשיטה בנויה בצורה שלסוכן הביטוח ולחברות הביטוח יש אינטרס שאנחנו לא מודעים אליו ואז המוצרים שמוכרים ללקוחות אינם בהכרח הטובים ביותר לנו.ראיתי שהמוצרים הפיננסיים שלי יכולים להרוויח הרבה יותר ולמעשה לאורך שנים רבות זה סופר חשוב כי זה אומר שכשתרצו את הכסף, גם יהיה לכם סכום משמעותי יותר.ראיתי שחלק מדמי הניהול במוצרים שהציעו לנו היו בתקרה הגבוהה ביותר, ללא שום סיבה או הצדקה. משמעות הדבר למעשה זה שדמי הניהול "אוכלים" את החיסכונות ובמקום שישאר לנו יותר, אנחנו ממנים את חברת הביטוח והסוכן.גיליתי שעדיף ניהול עצמאי, ללא סוכן\משווק, גם אם זה "גוזל" ממני זמן כי בסוף זה כמו לייצר כסף ולאורך שנים רבות זה מייצר יותר כסף שישאר אצלנו.כל מוצר שהעברתי לניהול עצמי(ללא סוכן) הפכו למוצרים עם תשואה גבוהה יותר ממה שהוצע לי ודמי ניהול משמעותיים יותר נמוכים!אם בכל זאת בחרתם להשאר עם סוכן\משווק, תבדקו אם מה שיש לכם הינו בתנאים הכי טובים ואם הם לא, תדרשו לשנות!
noga levi wasserman
noga levi wasserman
08:18 11 Jan 23
שירות מדהים ממליצה
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
22:50 19 Jul 22
שירות מדהים, ייעוץ מקצועי, מהיר, אדיב, הוגן והגון, גם לכאלה שטרם הפכו ללקוחות בפועל.זה בדיוק מה שמעיד על הסוכנות.נדמה שעליכם נכתב המשפט:במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש.תודה רבה.
הביקורות הבאות
js_loader

בדיקת ביטוחים מקצועית ללא עלות

קבלו דוח מסכם של הביטוחים מאתר הר הביטוח

דילוג לתוכן