חיפוש

איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד

אם הגעתם למצב שאחד הקרובים שלכם זקוק לעזרת הזולת בתפקוד שוטף ויש לו ביטוח סיעודי - הגיע הזמן להבין איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד . בואו נבין יחד מה השלבים לקבלת פיצוי סיעודי.

בתביעה של ביטוח סיעוד לא חייבים תמיד עורך דין , אפשר ורצוי להיעזר בסוכן ביטוח .

השלבים בהגשת תביעה של ביטוח סיעוד

  1. בדיקת ההגדרה למצב סיעודי בפוליסה הספציפית .
  2. בדיקה של תנאי הביטוח: סכום הכיסוי , ערכי סילוק, זמן המתנה עד תשלום , משך התשלום.
  3. ייפוי כוח מתמשך לבן משפחה לטיפול בחולה.
  4. איסוף מסמכים רפואיים רלוונטיים . חומר מביטוח לאומי
  5. העזרות בסוכן ביטוח טוב – לבדיקת התביעה – נשמח לסייע לכם.
  6. מילוי טפסי תביעה + ויתור סודיות רפואית .

מכאן נתחיל תהליך ארוך מול החברה – שכולל השלמת מסמכים , ביקור רופא מטעם החברה , לפעמים חוקר פרטי… וחשוב שתלווה אותך סוכנות ביטוח מקצועית .

מתי אדם מוגדר סיעודי לפי חברת הביטוח

ההגדרה של אדם סיעודי, לפי חברות הביטוח, כוללת או מצב גופני או מצב נפשי. ההגדרה המדויקת רשומה בפוליסה עצמה. בפוליסות שנרכשו אחרי 2017 , מדובר לרוב במצב גופני של לפחות 3 מתוך 6 אי-די-אל . כשמדובר במצב נפשי ההגדרה היא תשישות נפש שנגרמת ממחלה דמנטית. כתבנו מאמר שלם על הגדרת מצב סיעודי בביטוח סיעוד.

בדיקה של תנאי הביטוח הסיעודי

ביטוח סיעודי כולל כמה פרמטרים עיקריים

א. זמן המתנה מרגע מצב סיעודי ועד לתשלום – יכול להיות 30-60 יום: נקרא ביטוח שמשלם מההתחלה. או המתנה של 36 חודשים = 3 שנים. או המתנה של 60 חודשים = 5 שנים. פוליסות סיעוד עם המתנה של 5 שנים נקראות גם משלימות לקופה , כי הרבה אנשים רכשו אותן כהשלמה לביטוח של קופת חולים שמשלם למשך 5 שנים ראשונות להיות האדם סיעודי.

אם יש המתנה ארוכה בביטוח – נהוג להתחיל עם תביעה של ביטוח לאומי, אבל לא חובה. אפשר להגיש תביעה לחברה הפרטית עוד לפני סיום ההמתנה. במקר זה התשלום, במידה ותביעה תאושר, יתקבל רק לחודשים הם אדם חי וסיעודי לאחר ההמתנה

ב. משך הפיצוי לחולה הסיעודי – יש פוליסות שמשלמות 5 שנים קדימה- כמו אלו של קופת חולים. לרוב אלו פוליסות שמתחילות מהתחלת המצב הסיעודי. יש פוליסות שמשלמות 3 שנים קדימה (נדירות). יש פוליסות שמשלמות לכל החיים . פוליסות שמתחילות אחרי 5 שנות המתנה לרוב משלמות לכל החיים .

ג. סכום הפיצוי – סכום הפיצוי נקבע במועד הרכישה ונוסף לו מדד. אחרי שנים רבות בכיסוי סיעודי סכום הפיצוי עולה כל הזמן עם המדד. בהתאמה גם המחיר עולה עם המדד. למרות שמחיר של ביטוח סיעודי הוא לרוב קבוע הוא עולה עם המדד בהתאם לעליית סכום הפיצוי, זאת על מנת להגן עלינו משחיקת ערך הכיסוי הביטוחי.

איסוף מסמכים להגשת תביעת סיעוד

קודם כל תבינו אם תובעים על מצב גופני או נפשי

תביעה של מצב גופני– אחרי שראיתי כמה אי-די-אל דרושים בפוליסה שלי – יש לארגן מסמכים רפואיים מתאימים. חשוב שירשמו בצורה מפורשת לגבי כל אחד מהם בנפרד, שקיימת מגבלה תפקודית של למעלה מ50%. רוב האנשים נדרשים להשלים מסמכים כי לא רשום בפירוש לגבי כל אי די אל בנפרד.

תביעה של מצב נפשי – מסמכים מרופא וגם מפסיכיאטר הכוללים הערכת מצב תפקודי קוגניטיבי. רצוי לקבל יותר מחוות דעת אחת .

מסמכים מביטוח לאומי – תמיד יכולים לסייע ולחזק את הקביעה של הרופאים . אם אני מחכה מביטוח לאומי לעדכון מצב הנכות רצוי לחכות ולשלוח את התביעה עם המסמכים העדכניים.

בדיקת מצב סיעודי של חברת הביטוח מטעם עצמה

רבות כבר נאמר בפיקוח על הבעיה שחברת הביטוח שולחת רופא מטעמה לבדוק את המבוטחים, שהרי רופא כזה נמצא בניגוד אינטרסים בין מקום עבודתו לבין הלקוח. הפיקוח ביקש שהרופא הבודק יהיה מחברה חיצונית. הרפורמה החשובה הזו לא הסתיימה ונעצרה. נכון ל2024 החברה עדיין שולחת רופא מטעמה, ולכן ההמלצתנו לארגן מראש מסמכים רפואיים חד משמעיים . החברה מבינה שהיא צריכה לשלם פיצוי סיעודי למשך שנים רבות ולכן תבחן לעומק את התביעה.

חשוב לזכור כי לחברת הביטוח שמורה הזכות לקבלת מידע רפואי מלא מכל הגופים במדינה (כמו קופת-חולים בית-חולים) .

במידת הצורך חברת הביטוח יכולה לשלוח חוקר פרטי לוודא שאכן האדם סיעודי.

האם אפשר להגיש תביעה של ביטוח סיעוד רטרו

נכון לשנת 2024- התיישנות של תביעות ביטוח בריאות וסיעוד הן 3 שנים .

מותר להגיש תביעה גם אחורה – עם מסמכים רפואיים מתאימים.

בפועל מאוד קשה לתבוע יותר מכמה חודשים אחורה. במקרים כאלו אנחנו ממליצים להיעזר בעורך דין מתאים. פנו אלינו לעזרה.

בתביעות מול קופת חולים – שם סכום הפיצוי היה עד שנת 2024 כ 6200 ש"ח וירד השנה ל5000 ש"ח: תביעה אחורה מורכבת יותר וגם כאן רצוי לפנות אלינו לקבלת עזרה .

שתפו:

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כתבות ומאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ערכי סילוק בביטוח סיעוד פרטי

מהם ערכי סילוק בביטוח סיעוד, האם זה אומר שאקבל כסף חזרה או שיישאר לי חלק מהביטוח? ובכלל איך אני יכול לדעת אם יש לי כאלו וכמה ערכי סילוק צברתי….

שירות משיכת פיצויים

פדיון פיצויים מתחיל בהבנת ההשלכות הפדיון על הקצבה והמיסוי שלי, אם כבר החלטתי על משיכת פיצויים, לאחר ייעוץ מתאים, נוכל לסייע לכם במילוי ושליחת הטפסים

תמונה משפחתית

בדיקת פוליסות

כדאי לך לעשות השוואה מידי פעם ובדיקה לתיק הביטוח שלך. יש לנו את הידע הכלים הזמינות והיכולות הטכניות לבדוק עבורך את תיק הביטוח המשפחתי או הפרטי בצורה מעמיקה ומקצועית.

רפורמה בביטוח בריאות 2023

הנה משהו שיכול להיות שפספסתם באוקטובר 2023 האחרון, בשנת 2023, תחום ביטוח הבריאות הפרטי עבר רפורמה חשובה, שיכולה לחסוך לכם הרבה מאוד!
בבדיקה פשוטה, תוכלו לגלות האם יש כפל ביטוחי ולבחור את השילוב הנכון.

מה הלקוחות שלנו אומרים:

ruth gerber
ruth gerber
09:53 28 Mar 23
סוכנות ביטוח שעושה מעל ומעבר כדי להתאים את הביטוח לצרכיך, לתת חווית לקוח יוצאת מן הכלל ולעמוד לצידך בכל הנדרש- ממליצה בחום
Lee Dan
Lee Dan
09:26 27 Feb 23
רוצה להודות לנועה ויובל היקרים על טיפול מסור וצמוד עם אחת מאותגרת בירוקרטיה (אני)- ממליצה בחום עליהם.שירות מהיר ואמין- זמין ובגובה העיניים. תודה רבה
נטלי מסורי
נטלי מסורי
11:28 22 Feb 23
הרבה זמן חיפשתי לעשות ביטוח בריאות פרטי, שוחחתי על כל מיני סוכנים, ולא הצלחתי להחליט על מי אני סומכת.. . עד שהגעתי לסוכנות שלכם, נועה המקסימה, הסבירה באדיבות ובמקצועיות על כל שאלה. הקיצה לי ביטוח שתואם את צרכיי. כמובן שעשיתי דרכה את הביטוח דרכה. ומאז אני ממשיכה לקבל מענה ועזרה לכל שאלה שעולה בדרך. בהחלט ממליצה בחום רב!!
אורן אוסטרייכר
אורן אוסטרייכר
10:39 06 Feb 23
לאחר שלמדתי והבנתי מה עשו לי, הבנתי שלמעשה לא דאגו לי, בלשון המעטה ולכן בחרתי לשתף מנסיוני מתוך את הידע שצברתי לאורך השנים. הרגשתי שאולי עם היה אתר שמדרג סוכני ביטוח כל הסאגה היתה יכולה להמנע ממני.אז את הקשר הראשוני יצרנו עם נועה לנושא ביטוח בריאות שהיתה ונשארה שירותית שלא פגשנו כמותה. עשתה לנו סדר שאף אחד לא עשה לנו אי פעם והיא גם מאוד שירותית.לאחר תקופת מה שהתרשמנו מנועה, בחרנו להעביר את יתרת המוצרים הפנסיוניים ליובל מור.לאורך השנים למדתי באופן עצמאי את כל השפה הפנסיונית ואז התחלתי להבין שהשיטה בנויה בצורה שלסוכן הביטוח ולחברות הביטוח יש אינטרס שאנחנו לא מודעים אליו ואז המוצרים שמוכרים ללקוחות אינם בהכרח הטובים ביותר לנו.ראיתי שהמוצרים הפיננסיים שלי יכולים להרוויח הרבה יותר ולמעשה לאורך שנים רבות זה סופר חשוב כי זה אומר שכשתרצו את הכסף, גם יהיה לכם סכום משמעותי יותר.ראיתי שחלק מדמי הניהול במוצרים שהציעו לנו היו בתקרה הגבוהה ביותר, ללא שום סיבה או הצדקה. משמעות הדבר למעשה זה שדמי הניהול "אוכלים" את החיסכונות ובמקום שישאר לנו יותר, אנחנו ממנים את חברת הביטוח והסוכן.גיליתי שעדיף ניהול עצמאי, ללא סוכן\משווק, גם אם זה "גוזל" ממני זמן כי בסוף זה כמו לייצר כסף ולאורך שנים רבות זה מייצר יותר כסף שישאר אצלנו.כל מוצר שהעברתי לניהול עצמי(ללא סוכן) הפכו למוצרים עם תשואה גבוהה יותר ממה שהוצע לי ודמי ניהול משמעותיים יותר נמוכים!אם בכל זאת בחרתם להשאר עם סוכן\משווק, תבדקו אם מה שיש לכם הינו בתנאים הכי טובים ואם הם לא, תדרשו לשנות!
noga levi wasserman
noga levi wasserman
08:18 11 Jan 23
שירות מדהים ממליצה
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
22:50 19 Jul 22
שירות מדהים, ייעוץ מקצועי, מהיר, אדיב, הוגן והגון, גם לכאלה שטרם הפכו ללקוחות בפועל.זה בדיוק מה שמעיד על הסוכנות.נדמה שעליכם נכתב המשפט:במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש.תודה רבה.
הביקורות הבאות
js_loader

בדיקת ביטוחים מקצועית ללא עלות

קבלו דוח מסכם של הביטוחים מאתר הר הביטוח

דילוג לתוכן