חיפוש

מי מוגדר כחולה סיעודי בביטוח?

אדם המוגדר כחולה סיעוד אינו יכול לבצע בעצמו חלק מפעולות היום-יום ונזקק לעזרה ולהשגחה. ההגדרה לפיה מקבלים פיצוי בתביעת ביטוח סיעודי יכולה להיות עקב מצב גופני או מצב נפשי.

הפעולות הגופניות שנבדקות לקביעת מצב סיעוד

יש 6 פעולות שנבחנות. הפעולות האלו נקראות אי די אל ADL .

כדי להיות מוגדר כחולה סיעודי יבדקו אם המבוטח במצב בריאות ותפקוד ירודים (כתוצאה ממחלה או תאונה) אשר בגינן הוא אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי = לפחות 50% מהפעולה.

  • לקום ולשכב.
  • להתלבש ולהתפשט.
  • להתרחץ.
  • לאכול ולשתות.
  • ללכת /ניידות
  • אי שליטה על הסוגרים

הגדרה של תשישות נפש בקביעת מצב סיעוד

אדם שהוא תשוש נפש הזקוק להשגחה (למשל חולה אלצהיימר) נחשב גם כן לחולה סיעודי – ולא צריך לעמוד בהגדרות נוספות גופניות.

הגדרת תשישות נפש צריכה לכלול את הפרמטרים הבאים 

  • ליקוי בתובנה ובשיפוט 
  • ירידה בזיכרון לטווח ארוך או קצר חוסר התמצאות במקום ובזמן
  • חייב השגחה במרבית שעות היממה 
  • המחלה היא אלצהיימר, או מחלה דמנטית אחרת
  • לגבי מצב נפשי – אין הגדרה של מצב נפשי כמצב של תשישות נפש, אלה אם כן עונה על ההגדרות לעיל. 

הגדרת מצב סיעודי שונה בין ביטוח לביטוח

לכל ביטוח סיעודי יש הגדרות משלו לגבי אילו שילובי פעולות יקבלו הכרה כמצב מזכה לאישור תביעה סיעודית.

בביטוחים ישנים מאוד– תיתכן הכרה רק במצבים גופניים ולא במצב של תשישות נפש.

בביטוחים שנמכרו בין 2013-2015 ברובם ההגדרה היא מי שאינו מסוגל לבצע  2 פעולות שאחת מהן היא אי שליטה על הסוגרים, או 3 פעולות אחרות. זאת אומרת שאם יש בעיית סוגרים יש כאן הקלה ומספיק רק עוד adl אחד.

בנוסף מצב של תשישות נפש מוגדר בפני עצמו כמצב סיעודי.

יש ביטוחים מהשנים האלו בהם הגדרת ניידות היא פחות טובה מאחרות – מחייבת שלא יוכל להזיז בכוחות עצמו כיסא גלגלים.  

בביטוחים סיעודיים שנמכרו בין 2016-2019 ובביטוחים הקולקטיביים של קופות חולים – ברובם ההגדרה היא של אי יכולת לבצע  3 מ 6 פעולות גופניות או מצב של תשישות נפש.

להלן דוגמא בעמוד 4 להגדרת מצב סיעודי בביטוח סיעוד מנורה מ2019

מי הוא חולה סיעודי מורכב – חולה סיעודי הסובל ממחלות קשות נוספות (כגון סרטן, לב, פצעי לחץ או מחובר לזונדה). במקרה כזה למרות שהאשפוז מוטל על אחריות הקופה, החולה ובני משפחתו לרוב נדרשים לשלם השתתפות עצמית על אשפוז מתמשך בבית חולים.

יש לך ביטוח סיעוד ? צור איתנו קשר לבדיקה וקבלת שירות

אילו מקרים ביטוח סיעוד לא מכסה ?

בכל ביטוח יש חריגים כלליים , שהם בעצם מקרים שלא יכוסו בכל מקרה גם אם האדם סיעודי לפי ההגדרות. לכל פוליסה סייגים משלה – הסייגים העיקריים הם: 

  • מצב רפואי שהתחיל לפני הביטוח, או גורם ממשי שהיה לפני הביטוח וגרם למצב רפואי לאחר שנה (או פחות למבוגרים).
  • פגיעה מקרינה גרעינית, מיינת או רדיואקטיבית ונשק לא קונבציונלי
  • פגיעה עצמית / ניסון התאבדות
  • שימוש בסמים לא חוקיים
  • השתתפות פעילה בפשע
  • בחלק מהביטוחים גם סייג לפעולות איבה וטרור ומלחמה 

האם ניתן לתבוע ביטוח סיעודי רטרו?

לקוחות רבים פונים אלינו עם שאלה דומה. אמא או אבא הפכו להיות סיעודיים לפני זמן רב וטרם הוגשה תביעה לביטוח

האם אני יכול להגיש תביעה אחורה על שנים בהם הייתי מבוטח אבל לא פתחתי תביעת סיעוד ? התשובה היא כן . כנסו למאמר המלא על תביעה של ביטוח סיעודי.

מי אחראי על הטיפול בחולה הסיעודי

האחריות הישירה מוטלת על המשפחה והקרובים של החולה, לרוב באמצעות מטפל זר.

במסגרת חוק בריאות ממלכתי אין כיסוי מלא לטיפול שאינו רפואי לאדם הנכנס למצב סיעודי. במקרה של סיעוד החולה צריך לשלם על סיוע ( אם מטפל בבית / מוסד ) בעצמו.

אמנם מתקיימת בדיקה של החולה, על ידי משרד הבריאות, המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה.   במקביל מתבצע מבחן הכנסות של הקרובים ( בן/ בת זוג וילדים).  לאחר מכן 4 הגופים מתאחדים ונותנים לחולה הסיעוד סיוע חלקי – למשל קצבת נכות או קצבת סיעוד . מדובר בסכומם לא גבוהים שלא מכסים את העלות של טיפול בחולה סיעודי.

כנסו למאמר המלא על מי אחראי לטיפול באדם סיעודי.

אם אתם צריכים עזרה עם ביטוח סיעודי פנו אלינו !

 

שתפו:

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כתבות ומאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ערכי סילוק בביטוח סיעוד פרטי

מהם ערכי סילוק בביטוח סיעוד, האם זה אומר שאקבל כסף חזרה או שיישאר לי חלק מהביטוח? ובכלל איך אני יכול לדעת אם יש לי כאלו וכמה ערכי סילוק צברתי….

איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד

אם הגעתם למצב שאחד הקרובים שלכם זקוק לעזרת הזולת בתפקוד שוטף ויש לו ביטוח סיעודי – הגיע הזמן להבין איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד . בואו נבין יחד מה השלבים לקבלת פיצוי סיעודי.

שירות משיכת פיצויים

פדיון פיצויים מתחיל בהבנת ההשלכות הפדיון על הקצבה והמיסוי שלי, אם כבר החלטתי על משיכת פיצויים, לאחר ייעוץ מתאים, נוכל לסייע לכם במילוי ושליחת הטפסים

תמונה משפחתית

בדיקת פוליסות

כדאי לך לעשות השוואה מידי פעם ובדיקה לתיק הביטוח שלך. יש לנו את הידע הכלים הזמינות והיכולות הטכניות לבדוק עבורך את תיק הביטוח המשפחתי או הפרטי בצורה מעמיקה ומקצועית.

מה הלקוחות שלנו אומרים:

ruth gerber
ruth gerber
09:53 28 Mar 23
סוכנות ביטוח שעושה מעל ומעבר כדי להתאים את הביטוח לצרכיך, לתת חווית לקוח יוצאת מן הכלל ולעמוד לצידך בכל הנדרש- ממליצה בחום
Lee Dan
Lee Dan
09:26 27 Feb 23
רוצה להודות לנועה ויובל היקרים על טיפול מסור וצמוד עם אחת מאותגרת בירוקרטיה (אני)- ממליצה בחום עליהם.שירות מהיר ואמין- זמין ובגובה העיניים. תודה רבה
נטלי מסורי
נטלי מסורי
11:28 22 Feb 23
הרבה זמן חיפשתי לעשות ביטוח בריאות פרטי, שוחחתי על כל מיני סוכנים, ולא הצלחתי להחליט על מי אני סומכת.. . עד שהגעתי לסוכנות שלכם, נועה המקסימה, הסבירה באדיבות ובמקצועיות על כל שאלה. הקיצה לי ביטוח שתואם את צרכיי. כמובן שעשיתי דרכה את הביטוח דרכה. ומאז אני ממשיכה לקבל מענה ועזרה לכל שאלה שעולה בדרך. בהחלט ממליצה בחום רב!!
אורן אוסטרייכר
אורן אוסטרייכר
10:39 06 Feb 23
לאחר שלמדתי והבנתי מה עשו לי, הבנתי שלמעשה לא דאגו לי, בלשון המעטה ולכן בחרתי לשתף מנסיוני מתוך את הידע שצברתי לאורך השנים. הרגשתי שאולי עם היה אתר שמדרג סוכני ביטוח כל הסאגה היתה יכולה להמנע ממני.אז את הקשר הראשוני יצרנו עם נועה לנושא ביטוח בריאות שהיתה ונשארה שירותית שלא פגשנו כמותה. עשתה לנו סדר שאף אחד לא עשה לנו אי פעם והיא גם מאוד שירותית.לאחר תקופת מה שהתרשמנו מנועה, בחרנו להעביר את יתרת המוצרים הפנסיוניים ליובל מור.לאורך השנים למדתי באופן עצמאי את כל השפה הפנסיונית ואז התחלתי להבין שהשיטה בנויה בצורה שלסוכן הביטוח ולחברות הביטוח יש אינטרס שאנחנו לא מודעים אליו ואז המוצרים שמוכרים ללקוחות אינם בהכרח הטובים ביותר לנו.ראיתי שהמוצרים הפיננסיים שלי יכולים להרוויח הרבה יותר ולמעשה לאורך שנים רבות זה סופר חשוב כי זה אומר שכשתרצו את הכסף, גם יהיה לכם סכום משמעותי יותר.ראיתי שחלק מדמי הניהול במוצרים שהציעו לנו היו בתקרה הגבוהה ביותר, ללא שום סיבה או הצדקה. משמעות הדבר למעשה זה שדמי הניהול "אוכלים" את החיסכונות ובמקום שישאר לנו יותר, אנחנו ממנים את חברת הביטוח והסוכן.גיליתי שעדיף ניהול עצמאי, ללא סוכן\משווק, גם אם זה "גוזל" ממני זמן כי בסוף זה כמו לייצר כסף ולאורך שנים רבות זה מייצר יותר כסף שישאר אצלנו.כל מוצר שהעברתי לניהול עצמי(ללא סוכן) הפכו למוצרים עם תשואה גבוהה יותר ממה שהוצע לי ודמי ניהול משמעותיים יותר נמוכים!אם בכל זאת בחרתם להשאר עם סוכן\משווק, תבדקו אם מה שיש לכם הינו בתנאים הכי טובים ואם הם לא, תדרשו לשנות!
noga levi wasserman
noga levi wasserman
08:18 11 Jan 23
שירות מדהים ממליצה
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
22:50 19 Jul 22
שירות מדהים, ייעוץ מקצועי, מהיר, אדיב, הוגן והגון, גם לכאלה שטרם הפכו ללקוחות בפועל.זה בדיוק מה שמעיד על הסוכנות.נדמה שעליכם נכתב המשפט:במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש.תודה רבה.
הביקורות הבאות
js_loader

בדיקת ביטוחים מקצועית ללא עלות

קבלו דוח מסכם של הביטוחים מאתר הר הביטוח

דילוג לתוכן