חיפוש

ביטוח סיעודי ומי אחראי לטיפול בחולה הסיעודי?

מי אחראי לטפל בחולה סיעודי

אולי אתה מקווה שהמדינה תיקח אחריות ותדאג לטיפול בחולה הסיעודי – אבל בסופו של דבר האחריות הישירה מוטלת על המשפחה והקרובים של החולה ולכן חשוב לברר לגבי ביטוח סיעודי.

אדם סיעודי הוא כזה הנזקק לעזרת הזולת בשוטף עקב מצב גופני או מוחי והוא זקוק למטפל צמוד.  עלות של עובד זר, כולל ההוצאות הנלוות, נע בין 6000-8000 ש"ח לחודש….. עלות של מוסד סיעודי נע בין 10,000-25,000 ש"ח לחודש !

76% מבין החולים הסיעודיים גרים בבית ו 24% נמצאים במוסד סיעודי .

מי אחראי לשלם את העלות החודשית הזו ?

חשוב שתבינו – העלות החודשית של המטפל הסיעודי באה בנוסף לעלויות שוטפות כמו מגורים, אוכל, תרופות…  קצבת הפנסיה וקצבת זקנה יעזרו לכם עם ההוצאות הרגילות, אבל כשיש אדם סיעודי במשפחה צריך לשלם גם על מטפל, אנחנו ממליצים לתכנן מקור הכנסה נפרד עבור אדם סיעודי.

המדינה אולי תשתתף בהוצאות של הטיפול, אבל בסכומים קטנים ובתנאים מסוימים. ולכן לאדם שאין לו ביטוח סיעודי או כסף בצד – רוב ההוצאות של עלות הטיפול יפלו על המשפחה.

מכיוון שמדובר בהוצאות גבוהות מאוד ותוחלת החיים של אנשים עם מצב סיעודי עלתה מאוד -יש צורך לשלם את ההוצאות האלו שנים רבות.. ולכן אנחנו ממליצים לכם לוודא שיש לקרובים שלכם ולכם ביטוח סיעודי .

לא ניתן לרכוש היום ביטוח סיעודי פרטי חדש!!

החל מ2019 ובאישור משרד האוצר הפסיקו החברות למכור ביטוח סיעודי פרטי.  קופות החולים עדיין מאפשרות להצטרף לביטוח כזה – מתחדש ואינו מובטח.  ומספר מצומצם של ביטוחים קולקטיביים כמו "קולקטיב נכי צהל" – עדיין ממשיכים תוכנית סיעודית קולקטיבית עם חברת מנורה מבטחים .

אם יש לכם ביטוח סיעודי ותיק נשמח לתת לכם שירות – פנו אלינו .

אם אתם רוצים בדיקה לדעת מה יש לכם – פנו אלינו .

מה הן מקורות הכנסה של אדם סיעודי ?

אם מדובר בילד – רק קצבת נכות וביטוח סיעוד יתנו להורים פיצוי חודשי.

באדם בוגר עד גיל פרישה (65 לנשים ו67 לגברים) – אובדן כושר עבודה/פנסיית נכות  + קצבת נכות מביטוח לאומי- אלו מתקזזים זה עם זה על פי התנאים שלהם, ובכל מקרה אמורים לשמש לשוטף מגורים/רפואה/תזונה)  וביטוח סיעוד .

מקורות הכנסה למבוגר מעל גיל פרישה– קצבת אזרח ותיק , קצבת פנסיה (אמורים לשמש לשוטף מגורים/רפואה/תזונה), קצבת נכות, קצבה סיעודית של ביטוח לאומי – מתקזזת עם קצבאות אחרות!! ניתנת רק למי שעמד במבחן הכנסה .. וגם במידה ויש זכאות ניתנת כשעות עזרה ובנוסף מקסימום של 2,150 שח לחודש… לרוב הרבה פחות.

מנתונים אלו ניתן להבין כי תמיכה של המדינה בהוצאות הנוספות של אדם סיעודי יכולה להיות קצבת נכות/ניידות או קצבה סיעודית זעומה, ובכל מקרה יש קיזוז תשלומים של אלו מול אלו ומול קצבאות אחרות ואובדן כושר עבודה. מבדיקה שלנו העזרה הממוצעת לאדם סיעודי מביטוח לאומי היא במימון 15-20 שעות עבודה שבועיות של מטפלת המגיעה לבית החולה.

כלומר המדינה מסתמכת באופן מוחלט, על כך שאדם ישכיל לבטח את עצמו באופן פרטי. המדינה בעצם סומכת על האזרח שישתמש במקורות המימון האלטרנטיביים – ולכן מי שאין בידו ביטוח סיעודי או נכס נדלן/כספי משמעותי – לא יהיה לו מאיפה לשלם על עלות מטפל סיעודי, הנטל כנראה ייפול על הילדים .

אם אין לי ביטוח סיעודי פרטי מה אתם ממליצים לי לעשות ?

אנחנו ממליצים לכם לבחון הצטרפות לביטוח סיעודי של קופת חולים – אבל הוא אינו מובטח.. יכולים להקטין אותו ואף לבטל אותו ובכל מקרה הוא לא מכסה תאונות. ולכן חשוב לקבל ייעוץ פנסיוני, נבדוק האם קיימים נכסים משמעותיים ונתכונן לעתיד.

נכסים מניבים יכולים לשמש כחלופה לקצבה חודשית. למשל דירה נוספת לדירת המגורים שמניבה הכנסה חודשית, חסכונות בבתי השקעות שמניבים ריבית או תשואה חודשית,  וגם נכסים דיגיטליים מניבים כמו ספר או אפליקציה.

מה היא קצבת סיעוד ומי זכאי לקבל קצבת סיעוד?

כדי לקבל קצבת סיעוד / גמלת סיעוד של ביטוח לאומי צריך לעמוד בכל התנאים. מי שעמד בתנאים ומגיעה לו קצבה יעשו לו בדיקה רפואית ויקבעו את רמת המוגבלות שלו מדרגה 1 עד דרגה 6.

מי שנמצא זכאי – מקבל שעות טיפול שבועיות / או קצבה / או שילוב של שניהם.

בדרגה 1 מקבלים 5.5 שעות שבועיות או 1,450 ש"ח חודשי , ובדרגה 6 מקבלים 26-30 שעות שבועיות של טיפול, כאשר ניתן להמיר עד 10 מהן בקצבה חודשית של כ2,150 ש"ח .

המבחנים שיש לעמוד בהם כדי לקבל קצבת סיעוד:

  • תושבה המדינה ומעל גיל פרישה
  • זקוק במידה רבה לזולת
  • מבחן הכנסות– רק מי שמרוויח מתחת ל12 אלף חודשי יוכל לקבל זכאות מלאה ( ועד 18 אלף זכאות חלקית) בחישוב ההכנסות נכללות הפנסיות המשפחתיות, וכן הכנסות כמו שכר דירה , ריביות , רוב הקצבאות ( אבל לא כולן ) ועוד…
  • מבחן מגורים
  • קיזוז מול גורמם נוספים

"קבלת קוד" לאשפוז סיעודי – זהו המונח שמשרד הבריאות משתמש בו, בכדי לאפיין חולה סיעודי שזכאי לקבלת עזרה כספית, זאת לאחר שעמד במבחן ההכנסות של קרוביו ובמקביל שמצב בריאותו דורש סיוע, הסיבה לסלקציה הקשה נגרמת עקב בעיית תקציב שאינה מאפשרת לספק סיעוד לכל הזכאים.

מרכיבים בעלות של מטפל סיעודי ?

עלות חודשית של עובד זר נעה בין 6000-8000 ש"ח לחודש והיא כוללת:

  • שכר חודשי קבע למטפל סיעודי.
  • דמי כיס- למשל 400 ש"ח לחודש.
  • ביטוח בריאות לעובד זר עולה כ 250 ש"ח (משולם שנתי).
  •  פנסיית חובה.
  •  יום חופש בשבוע.

* המידע לעיל הינו מידע כללי. אין במידע כדי להוות או להחליף יעוץ ביטוחי /פנסיוני ו/או אחר מכל מין וסוג שהוא .

שתפו:

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כתבות ומאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ערכי סילוק בביטוח סיעוד פרטי

מהם ערכי סילוק בביטוח סיעוד, האם זה אומר שאקבל כסף חזרה או שיישאר לי חלק מהביטוח? ובכלל איך אני יכול לדעת אם יש לי כאלו וכמה ערכי סילוק צברתי….

איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד

אם הגעתם למצב שאחד הקרובים שלכם זקוק לעזרת הזולת בתפקוד שוטף ויש לו ביטוח סיעודי – הגיע הזמן להבין איך נכון להגיש תביעה של ביטוח סיעוד . בואו נבין יחד מה השלבים לקבלת פיצוי סיעודי.

שירות משיכת פיצויים

פדיון פיצויים מתחיל בהבנת ההשלכות הפדיון על הקצבה והמיסוי שלי, אם כבר החלטתי על משיכת פיצויים, לאחר ייעוץ מתאים, נוכל לסייע לכם במילוי ושליחת הטפסים

תמונה משפחתית

בדיקת פוליסות

כדאי לך לעשות השוואה מידי פעם ובדיקה לתיק הביטוח שלך. יש לנו את הידע הכלים הזמינות והיכולות הטכניות לבדוק עבורך את תיק הביטוח המשפחתי או הפרטי בצורה מעמיקה ומקצועית.

מה הלקוחות שלנו אומרים:

ruth gerber
ruth gerber
09:53 28 Mar 23
סוכנות ביטוח שעושה מעל ומעבר כדי להתאים את הביטוח לצרכיך, לתת חווית לקוח יוצאת מן הכלל ולעמוד לצידך בכל הנדרש- ממליצה בחום
Lee Dan
Lee Dan
09:26 27 Feb 23
רוצה להודות לנועה ויובל היקרים על טיפול מסור וצמוד עם אחת מאותגרת בירוקרטיה (אני)- ממליצה בחום עליהם.שירות מהיר ואמין- זמין ובגובה העיניים. תודה רבה
נטלי מסורי
נטלי מסורי
11:28 22 Feb 23
הרבה זמן חיפשתי לעשות ביטוח בריאות פרטי, שוחחתי על כל מיני סוכנים, ולא הצלחתי להחליט על מי אני סומכת.. . עד שהגעתי לסוכנות שלכם, נועה המקסימה, הסבירה באדיבות ובמקצועיות על כל שאלה. הקיצה לי ביטוח שתואם את צרכיי. כמובן שעשיתי דרכה את הביטוח דרכה. ומאז אני ממשיכה לקבל מענה ועזרה לכל שאלה שעולה בדרך. בהחלט ממליצה בחום רב!!
אורן אוסטרייכר
אורן אוסטרייכר
10:39 06 Feb 23
לאחר שלמדתי והבנתי מה עשו לי, הבנתי שלמעשה לא דאגו לי, בלשון המעטה ולכן בחרתי לשתף מנסיוני מתוך את הידע שצברתי לאורך השנים. הרגשתי שאולי עם היה אתר שמדרג סוכני ביטוח כל הסאגה היתה יכולה להמנע ממני.אז את הקשר הראשוני יצרנו עם נועה לנושא ביטוח בריאות שהיתה ונשארה שירותית שלא פגשנו כמותה. עשתה לנו סדר שאף אחד לא עשה לנו אי פעם והיא גם מאוד שירותית.לאחר תקופת מה שהתרשמנו מנועה, בחרנו להעביר את יתרת המוצרים הפנסיוניים ליובל מור.לאורך השנים למדתי באופן עצמאי את כל השפה הפנסיונית ואז התחלתי להבין שהשיטה בנויה בצורה שלסוכן הביטוח ולחברות הביטוח יש אינטרס שאנחנו לא מודעים אליו ואז המוצרים שמוכרים ללקוחות אינם בהכרח הטובים ביותר לנו.ראיתי שהמוצרים הפיננסיים שלי יכולים להרוויח הרבה יותר ולמעשה לאורך שנים רבות זה סופר חשוב כי זה אומר שכשתרצו את הכסף, גם יהיה לכם סכום משמעותי יותר.ראיתי שחלק מדמי הניהול במוצרים שהציעו לנו היו בתקרה הגבוהה ביותר, ללא שום סיבה או הצדקה. משמעות הדבר למעשה זה שדמי הניהול "אוכלים" את החיסכונות ובמקום שישאר לנו יותר, אנחנו ממנים את חברת הביטוח והסוכן.גיליתי שעדיף ניהול עצמאי, ללא סוכן\משווק, גם אם זה "גוזל" ממני זמן כי בסוף זה כמו לייצר כסף ולאורך שנים רבות זה מייצר יותר כסף שישאר אצלנו.כל מוצר שהעברתי לניהול עצמי(ללא סוכן) הפכו למוצרים עם תשואה גבוהה יותר ממה שהוצע לי ודמי ניהול משמעותיים יותר נמוכים!אם בכל זאת בחרתם להשאר עם סוכן\משווק, תבדקו אם מה שיש לכם הינו בתנאים הכי טובים ואם הם לא, תדרשו לשנות!
noga levi wasserman
noga levi wasserman
08:18 11 Jan 23
שירות מדהים ממליצה
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
‫קארין עוז, משרד עורכי דין (משרד עורכי דין)‬‎
22:50 19 Jul 22
שירות מדהים, ייעוץ מקצועי, מהיר, אדיב, הוגן והגון, גם לכאלה שטרם הפכו ללקוחות בפועל.זה בדיוק מה שמעיד על הסוכנות.נדמה שעליכם נכתב המשפט:במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש.תודה רבה.
הביקורות הבאות
js_loader

בדיקת ביטוחים מקצועית ללא עלות

קבלו דוח מסכם של הביטוחים מאתר הר הביטוח

דילוג לתוכן